نکات مهم در رابطه با بهینه سازی صفحه محصول

اگر شما هم صاحب یک سایت فروشگاهی باشید، هدفتان این است که برای فروش بیشتر، صفحات محصول خودتان را در رتبه‌های برتر گوگل به نمایش بگذارید. در این پست می‌خواهم برای شما از سئو صفحه محصول و اهمیت آن صحبت کنم. با من همراه باشید تا با بهینه سازی صفحه محصول سایت فروشگاهی بیشتر آشنا شوید.

 

 


چرا بهینه سازی صفحه محصول مهم است؟


امروزه افراد بیشتری تمایل به خرید آنلاین پیدا کرده‌اند. بنا براین اگر وب‌سایت شما به درستی بهینه سازی شده باشد، احتمال قرار گرفتن صفحات سایت شما در رتبه‌های برتر بیشتر خواهد شد.

طبق مطالعات 40 درصد مشتریان بر روی اولین لینک قرار گرفته در گوگل و 70 درصد بر روی سه لینک برتر کلیک می‌کنند. اگر می‌خواهید که ترافیک بیشتری را به صفحات سایت خود هدایت کنید، باید صفحه محصول خود را در رتبه‌های برتر گوگل رتبه بندی کنید. در ادامه این بخش نکات مهمی در مورد نحوه سئو صفحه محصول به شما آموزش خواهم داد.

اگر می‌خواهید که نکات مربوط به سئو صفحه محصول را به صورت کامل مطالعه کنید و آن‌ها را یاد بگیرید، به شما توصیه می‌کنم که مقاله کاملی که در این باره در وب‌سایت آساوب با نام سئو صفحه محصول فروشگاه آنلاین نوشته شده است را چند بار مطالعه کنید.


اصول سئو صفحه محصول


1-تحقیق کلمات کلیدی


پیدا کردن کلمات کلیدی ابتدایی ترین کار در هر پروژه سئو می‌باشد. قبل از اینکه سایت خود را سئو کنید باید تحقیق کلمه کلیدی کاملی انجام دهید تا مرتبط‌ترین کلمات کلیدی را بدست بیاورید. نکته‌ای که به آن باید توجه داشته باشید این است که کلماتی را در این صفحه هدف قرار دهید که با نیت خرید کردن جستجو می‌شوند. در صورتی که از کلمات کلیدی مرتبط و صحیحی استفاده کنید، نرخ کلیک شدن صفحات سایت شما نیز افزایش پیدا خواهد کرد.


2-بهینه سازی تگ عنوان صفحه محصول


پس از بدست آوریدن کلمات کلیدی مرتبط نوبت به هدف قرار دادن آن‌ها بر روی صفحه محصول می‌رسد. تگ عنوان یکی از مهم‌ترین نقاط برای هدف قرار دادن کلمات کلیدی می‌باشد. موتورهای جستجو نگاه ویژه‌ای به عنوان صفحات سایت دارند و در صورتی که کلمات کلیدی شما در عنوان صفحه قرار داشته باشد، به سئو صفحه شما کمک زیادی خواهد کرد.


سعی کنید که عنوان خود را کوتاه‌تر از 60 حرف بنویسید تا موتورهای جستجو آن را به صورت کامل در صفحه نتایج خود به نمایش بگذارند.


3- بهینه سازی عنوان صفحات محصول


بهینه سازی عنوان صفحه محصول یکی از مهم‌ترین کارها برای افزایش سئو این صفحات است. با نوشتن عنوانی بهینه شده، موتورهای جستجو درک بهتری از موضوع صفحه شما خواهند داشت و شانس گرفتن رتبه را برای شما افزایش خواهد داد.


برای نوشتن هرچه بهتر عنوان محصول خود سعی کنید اسم برند، مدل محصول و جزئیاتی که کاربران در جستجوهای خود به آن زیاد اهمیت می‌دهند را در عنوان صفحات محصول خود با 60 حرف یا کمتر قرار دهید.

اما چرا 60 حرف؟ به دلیل اینکه این میانگین حروفی است که در اسنیپت‌های جستجو بدون ایجاد تغییری در آن به طور کامل نمایش داده می‌شوند.


این نکته را نیز در نظر داشته باشید که در هنگام نوشتن عنوان صفحه محصول خود لازم نیست به اسم دامنه خود اشاره کنید.


4-استفاده از تگ هدینگ H1


موتورهای جستجو با استفاده از تگ هدینگ H1  هر صفحه موضوع محتوای صفحات را درک می‌کنند. در سایت‌های فروشگاهی مرسوم است که عنوان صفحه و تگ هدینگ هر دو یک متن داشته باشند. اگر می‌خواهید در تگ هدینگ H1 صفحه محصول خود از متنی متفاوت استفاده کنید، باید حتما از کلمات کلیدی اصلی خود در آن بهره ببرید.


5-بهینه سازی توضیحات محصول


توضیح محصول یکی از بخش‌های مهم صفحه مجصول می‌باشد که مشتریان به آن دقت زیادی خواهند کرد. البته این محتوا تنها برای مشتریان اهمیت ندارد و موتورهای جستجو نیز به این محتوا با دقت نگاه می‌کنند و برای سئو صفحه محصول سایت شما بسیار مهم می‌باشد. حتما از کلمات کلیدی اصلی یا مترادف آن‌ها در ابتدا و انتهای توضیح محصول سایت خود استفاده کنید.


6-نوشتن توضیح متای صفحه محصول


گوگل صراحتا اعلام کرده است که برای نوشتن توضیح متا صفحات سایت خود از متنی منحصر به فرد و کپی نشده استفاده کنید همچنین طول توضیح متا نباید بیش از 160 حرف باشد، در غیر این صورت گوگل ادامه آن را در صفحه نتایج خود نمایش نخواهد داد.


اگر برای صفحات سایت خود از توضیح متا استفاده نکنید، گوگل آن را به صورت خودکار از محتوای سایت شما انتخاب خواهد کرد.


سخن آخر


صفحات محصول نیز مانند سایر صفحات سایت می‌باشند و از اهمیت زیادی برخوردار هستند. اگر می‌خواهید که برای این صفحات رتبه بندی قابل قبولی کسب کنید، باید آن‌ها را به درستی سئو کنید. با استفاده از نکاتی که در این پست به شما گفتم می‌توانید صفحه محصول سایت خود را به درستی بهینه کنید.

در ضمن سئو تکنیکال این صفحه و بهبود سرعت صفحه محصول خود را فراموش نکنید و نکاتی مانند اضافه کردن اسکیما، بهبود سرعت بارگذاری صفحه محصول، سئو تصاویر و ویدیوها را در این صفحات نیز پیاده سازی کنید.


منبع: asaweb.net


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد