برندهای موجود قلم نوری در ایران

مطمئنا اگر کمی از حوزه طراحی دیجیتال سر در بیاورید و در آن  فعالیت کرده باشید اسم قلم نوری یا تبلت گرافیکی به گوشتان خورده است. در این پست می‌خواهیم برندهای قلم نوری موجود در بازار ایران را برای شما معرفی کنیم و یک بررسی اجمالی نسبت به هر کدارم از این برندها داشته باشیم.


قلم نوری چیست؟

اگر خیلی ساده بخواهیم بگوییم، قلم نوری متشکل از یک تبلت و یک قلم است که با آن قلم می‌توانید طرح خود را بر روی تبلت رسم کنید. قلم‌های نوری بر اساس تبلتی که دارند به دوسته تقسیم می‌شوند. دسته اول آن‌هایی هستند که دارای صفحه نمایش هستند، به این معنی که اگر با قلم نوری بر روی تبلت شکلی را رسم کنید می‌توانید نتیجه کار را در همانجا مشاهده کنید.

دسته دوم هم فاقد نمایشگر هستند. برای کار با این دسته نیاز به یک دستگاه که دارای صفحه نمایش باشد مانند کامپوتر هستید. در این مدل شما قلم را بر روی سطح تبلت حرکت می‌دهید و طرح رسم شده بر روی مانیتور برای شما رسم خواهد شد.

اکثر قلم‌های نوری فاقد صفحه نمایش هستند. در ضمن قلم‌های نوری که دارای صفحه نمایش هستند از قیمت بسیار بالاتری برخوردارند. در مدل‌های جدید قلم ‌های نوری قابلیت اتصال به تبلت و گوشی‌های اندروید نیز گنجانده شده است. با این قابلیت می‌توانید با هر جا و در هر مکانی که طرحی به ذهنتان رسید شروع به طراحی کنید.


کاربرد قلم نوری

عمده استفاده از قلم‌های نوری برای طراحی های دیجیتال و خلق آثار هنری است. تبلت‌های گرافیکی از اکثر نرم‌افزارهای گرافیکی مانند فوتوشاپ، ایلاستریتور و ... پشتیبانی می‌کنند. با وارد شدن به فضای این نرم افزارها و حرکت دادن قلم بر روی صفحه نمایش خاهید دید که به چه راحتی می‌توانید طرح‌های خودتان را بر روی صفحه نمایش رسم کنید. 

البته تنها کاربرد این وسیله برای طراحی دیجیتال نیست. با استفاده از قلم نوری می‌توانید بر روی اسناد دیجیتالی امضای دیجیتال بزنید، با استفاده از آن به تدریس و نوشتن فرمول‌ها ریاضی بپردازید.

مطمئنا استفاده از قلم نوری برای نوشتن و رسم کردن خیلی ساده‌تر و سریع‌تر از ماوس و کیبورد است.


برند‌های قلم نوری موجود در بازار

در ایران نیز از قلم نوری به خوبی استقبال شده است و افراد زیادی روی به خرید قلم نوری آورده‌اند. یکی از فروشگاه‌های معتبر در زمینه خرید قلم نوری نیز فروشگاه قلم نوری است که به صورت تکی و عمده به فروش برند‌های مختلف قلم نوری مشغول است. در ادامه برند‌های محبوب قلم نوری را برای شما بررسی می‌کنیم:

 

وکام

برند وکام اولین سازنده قلم نوری در دنیا است. این برند از اولین تولید کننده‌های این محصول بوده و تا امروز توانسته مدل‌های مختلفی از قلم نوری را روانه بازار کند و رضایت کاربران را جلب کند.

قلم نوری ‌های وکام یکی از با کیفیت‌ترین قلم‌های نوری در بازار هستند و شاید بتوان گفت از نظر کیفیت بی رقیب باشند. البته کیفیت بسیار بالا به منزله قیمت بالا نیز است. قلم نوری‌های این شرکت از قیمت بالاتری نسبت به برندهای موجود دیگر در ایران برخوردارند.


هوئیون

برند هوئیون یکی دیگر از برندهای موجود در ایران است. دفتر مرکزی این برند در شنژن چین قرار گرفته و توانسته در طی این چند سال با تولید قلم‌های نوری با کیفیت و کاربردی نام خودش را سر زبان‌ها بیاندازد. این برند چند سالی هست که در ایران فعالیت می‌کند و می‌توانید محصولاتش را خریداری کنید. قیمت این برند نسبت به وکام کمتر است ولی از کیفیت نسبتا مشابه‌ای با وکام برخوردار است.


Xp pen

برند ایکس پی پن فعالیت خودش را از سال 2005 و در تایوان آغاز کرد و توانست خیلی سریع خودش را در کنار برندهای بزرگ در بازار قرار دهد. محصولات این برند از کیفیت بالایی برخوردارند و قیمت مناسبی را نسبت به رقبای خود دارد. ایکس پی پن در طی این چند سال توانسته محصولاتی با تنوع بسیار بالایی را تولید کند و طیف وسیعی از مصرف کنندگان را پوشش دهد. این برند نیز در ایران فعالت کرده و به راحتی می‌توانید محصولات آن را خریداری کنید.


10moons

یکی دیگر از برند‌های چینی موجود در بازار برند 10 مونز است. برخلاف رقبای آن این برند به تازگی شروع به تولید قلم‌های نوری کرده است و مدل‌های محدودی نیز از آن در بازار به فروش می‌رسد. برند تن مونز یکی از ارزان‌ترین و کاربردی ‌ترین قلم‌ نوری ‌های موجود در بازار را تولید می‌کند. این محصول که به اسم t503 نیز شناخته می‌شود، در کنار داشتن قیمت بسیار مناسب از به روز ترین تکنولوژی‌ها نیز استفاده کرده است.


نتیجه گیری

در این پست با برند‌های تولید کننده قلم نوری که در ایران نیز فعالیت دارند آشنا شدید. البته این را هم بگویم که تعداد کمپانی‌های تولید کننده قلم نوری خیلی بیشتر از این حرفا است ولی محصولات آن‌ها به صورت محدودتری در بازار ایران فروخته می‌شود.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد